Навчання, засноване на вивченням явищ, — це цілісний підхід до освіти, коли учні навчаються за темами , а не за предметами. Це відмова від домінантного підходу до навчання, заснованого на розрізненні, коли предмети викладаються ізольовано. Учні застосовують теми з низки дисциплін, включаючи природознавство, мистецтво, математику та грамоту, щоб вирішувати завдання, які вони вивчають.

Приклад

Замість того, щоб вивчати «математику» протягом 50 хвилин, потім «письмо» протягом 50 хвилин, потім «історію» протягом 50 хвилин, інтегруйте предмети у вивчення одного явища.

Наприклад, феноменом може бути «Олімпіада». Щоб вивчити Олімпіаду, ви можете дослідити:

  • Його вплив на навколишнє середовище (соціальні дослідження),
  • Спосіб життя елітних спортсменів (здоров’я),
  • Стародавні Олімпійські ігри (історія), або
  • Скільки разів обертається велосипедне колесо під час велогонки на 1000 м (математика).

Мета

Phenomenon Based Learning (PhBL) має на меті викладання предметних областей одночасно, а не окремо.

Учні зможуть застосувати знання з низки дисциплін предметної області для вирішення проблем, з якими вони можуть зіткнутися в реальному житті.

Метою є :

  • ефективніше інтегрувати різні дисципліни, щоб учні бачили зв’язок між тим, що вони вивчають;
  • зрозуміти, як дисциплінарні знання можуть підтримувати один одного у вирішенні проблем; і
  • зрозуміти, як підхід до теми з різних дисциплінарних підходів може забезпечити більш цілісне розуміння теми.

Основні Особливості Навчання На Основі вивчення явищ

Конструктивістська Педагогіка

Підхід, заснований на явищі, ґрунтується на конструктивістській теорії. Конструктивістська теорія навчання стверджує, що учні навчаються шляхом «обдумування» концепцій у своїй свідомості, а не просто вбираючи факти, передані від свого вчителя.

У конструктивізмі учні використовують навички активного мислення, щоб створити зв’язок між наявними знаннями та поточними знаннями. Коли вони стикаються з новими знаннями, вони критикують їх, випробовують і порівнюють з тим, що вже знають.

Цей підхід протилежний пасивному навчанню , коли учні мають інформацію, яку їм передають, і вони намагаються її запам’ятати.

Додаткові ключові педагогічні навички та теоретичні зв’язки включають:

  • Зосереджено на учнях: вихователь виступає в ролі фасилітатора та керівника, надаючи учням свободу досліджувати поняття, що аналізуються. Вихователь не дотримується єдиної моделі, оскільки кожен учень може досліджувати різні проблеми. PhBL орієнтована на учнів.
  • Активне навчання: учні навчаються, «виконуючи» та встановлюючи зв’язки між поняттями у своїй свідомості, а не пасивний підхід. PhBL – це активний підхід до навчання.
  • Навчання на основі проектів: як і «навчання на основі проекту» (PBL), PhBL також зосереджується на навчанні учнів за допомогою проектів, а не на окремих уроках. Учні можуть зосередитися на одному проекті протягом тривалого періоду часу, щоб занурюватися, відкривати та розвивати досвід
  • Проблемне навчання: учні визначають проблеми для вирішення, визначають діапазон можливих рішень і реалізують ці рішення для вирішення проблем. У PhBL проблема зазвичай пов’язана з конкретною темою або «феноменом»(явищем).
  • Соціальний конструктивізм: соціальні конструктивісти підтримують ідею, що соціальні взаємодії можуть допомогти навчанню прогресувати. Через соціальну взаємодію (наприклад, групову роботу) учні вчаться один у одного та підтримують навчання один одного.

Багатодисциплінарні Навчальні Модулі

Центральною особливістю PhBL є його мультидисциплінарна спрямованість.   Замість того, щоб викладати предмети окремо, зміст викладається (і вивчається) комплексно. Учні виконують проекти, які вимагають застосування знань з кількох предметних областей, щоб досягти успіху.

За словами Сімеонідіса та Шварца (2016), PhBL – це рух «від традиційного викладання предметів до багатодисциплінарних навчальних модулів».

Однак на практиці багатодисциплінарний аспект, як правило, не практикується протягом усього навчального дня. Учні, як правило, все ще вивчають конкретні теми за допомогою структурованого, змодельованого або керованого підходу до навчання (у той час як міжпредметні зв’язки заохочуються).

Справді мультидисциплінарний модуль може бути інтегрований в розклад на частину дня, наприклад, для одного проекту, який буде виконуватися щодня.

Наприклад, у системі Finish учні закінчують один справді багатодисциплінарний модуль на рік, тоді як інші модулі, які забезпечують зосереджене навчання з однієї теми, залишаються нормою.

Зосередженість На Реальному Світі (Автентичність)

PhBL розроблено, щоб допомогти учням навчатися в більш автентичних, реальних сценаріях. На робочих місцях 21-го століття працівникам все частіше потрібно використовувати навички критичного та творчого мислення для вирішення проблем, а не виконувати структуровані завдання, які вимагають виключно однієї області знань.

Щоб краще підготувати учнів до реального світу, навчання на основі явищ вибирає явище чи тему. Потім вчитель вимагає від учнів досліджувати їх теми, використовуючи всі доступні їм знання та ресурси з усіх предметних областей. Це має відображати реальні життєві ситуації, а не середовище однопредметного класу.

Під Керівництвом Учня

Учні мають свободу визначити свої проблеми та працювати над визначенням рішень. У PhBL учні, як правило, працюють у групах для виконання завдань.

Наприклад, вихователь може надати загальне явище або тему (скажімо: павуки, гравітація чи бідність) і попросити учнів провести дослідження, щоб визначити проблему. 

Після того, як вони визначили проблему, їм потрібно буде продемонструвати, як вони використовували низку дисциплін (математика, природознавство, грамота, мистецтво тощо), щоб знайти рішення.

Дослідження Та Відкриття

Як і навчання на основі запитів, PhBL просить учнів брати участь у дослідженнях і відкриттях, щоб досягти успіху у своїх завданнях. Учні повинні взаємодіяти з навколишнім середовищем івикористовувати індуктивне та дедуктивне мислення для висновків.

Ось різниця:

  • Дедуктивне дослідження: учні перевіряють узагальнення та гіпотези, щоб зробити чіткий висновок по темі. Вони починають з теорії і використовують спостереження, щоб перевірити, чи це правда.
  • Індуктивне дослідження: учні повинні використовувати свої навички спостереження, щоб визначити закономірності в своєму оточенні та зробити передбачення та узагальнення на основі своїх спостережень. Вони починають із спостереження і створюють узагальнену теорію на основі того, що бачать.

 Учням представляється явище, і вони повинні використовувати  типи  мислення       мислення та когнітивні навички ,  щоб досягти успіху у своїх завданнях.

Переваги Та Недоліки Навчання На Основі вивчення явищ

Переваги

PhBL має наступні переваги:

  • Учні вчаться застосовувати свої знання до реальних обставин.
  • Учні можуть своїми очима побачити зв’язки між різними областями навчання.
  • Він формує навички, необхідні для робітників 21-го століття.
  • Він підкреслює важливість зв’язку теоретичних знань із практичними ситуаціями.
  • Учні отримують цілісний погляд на явища, що аналізуються.
  • Залучення до навчання  підвищується, оскільки зосереджено на вирішенні проблем, а не на повторюванні предметних завдань.
  • Учні повинні використовувати групову роботу, розв’язування проблем, комунікативні навички та навички логічного міркування, щоб зробити висновки.
  • Учням пропонується навчатися в різних групах для вирішення великих проблем.
  • Викладачі з різних дисциплін можуть співпрацювати, створюючи проекти для своїх учнів.
  • Вихователі можуть використовувати нестандартне розміщення учнів в класі , а не традиційне розміщення в класних кімнатах
  • , щоб заохочувати групове вирішення проблем.

Недоліки

PhBL має такі слабкі сторони:

  • Не всі заняття можуть залучати PhBL. Іноді виникає потреба в традиційному прямому або змодельованому навчанні з певної предметної області. У системі Finish, де застосовується PhBL, потрібен лише один модуль PhBL на рік, а решта класів дотримуються одиничного підходу.
  • Учнів потрібно навчати тому, як працювати в групах, визначати проблеми та проводити дослідження, щоб PhBL був успішним.
  • Відсутність структури підходів до навчання на основі проектів може збентежити деяких учнів.
  • Деякі явища можуть не потребувати всіх дисциплінарних знань для вирішення своїх проблем, залишаючи прогалини в навчанні та практиці.
  • Відкритість і керована учнями природа PhBL ускладнює для викладачів представлення проблем у правильній послідовності для оптимального навчання. Наприклад, знання, необхідні для вирішення деяких проблем, можуть бути не на належному рівні розвитку для учнів, що спричиняє перешкоди в навчанні. Учні можуть визначити, що їм потрібні розширені математичні навички, щоб розв’язати аналізовану проблему, але вони можуть ще не мати навичок чи знань, щоб використовувати цю навичку.
  • Необхідно забезпечити достатні ресурси та підтримку учням, коли вони виконують свою роботу.

Як Вчити Про Явища

Деякі стратегії навчання PhBL включають:

Почніть З Явища, А Не З Предмета

Почніть урок із явища, яке ви хочете, щоб учні дослідили , а не з акценту на предметі.

Замість того, щоб представляти тему, заявляючи: «Ми сьогодні вчимося цьому», почніть із захоплюючого гачка, який є «феноменом». Наприклад:

  • Познайомтеся з кадрами хвиль і змусьте учнів досліджувати причини, чому хвилі можуть існувати; або
  • Представте запах, щоб дослідити, звідки і як цей запах походить.

Розвивайте Допитливість Учнів

У 5 класі мій учитель попросив весь клас висловити ідеї щодо тем, які вони хотіли б вивчити. Я зголосився на тему «Замки».

Протягом кількох тижнів весь клас дізнавався про замки. Ми дізналися про історію замків у Європі, ми робили порткуліси, ми писали історії і навіть спробували створити требюше. Наука, історія, математика та література були залучені до вивчення цього явища.

Якщо учні приходять до класу з цікавістю, обійміть їх і подивіться, куди вас приведе це явище.

Вирішуйте Місцеві Проблеми

Явища можна визначити з вашої місцевої громади. Навчання в громаді допомагає учням інтегруватися у свої спільноти, розвивати почуття приналежності та розвивати прихильність до своєї місцевої екосистеми.

Місцеві проблеми можна визначити через місцеві газети, батьків або місцеві підприємства. У вашій громаді можуть бути унікальні свята, форми рельєфу або культурні ідентичність, які можуть формувати феномени для вивчення вашого класу.

Крім того, охоплюючи місцеві явища, клас має можливість відправитися в екскурсії для особистого вивчення тем. Це може допомогти учням отримати захоплюючий і повноцінний досвід PhBL.

Використовуйте Поточні Справи

Поточні справи можуть бути неоціненними ресурсами для пошуку явищ для навчання та викладання. Дозвольте учням представити поточні проблеми, які для них важливі або актуальні.

Наприклад, попросіть учнів принести вирізки з газет або роздруківки новин із питаннями, які цікавлять учнів.

Якщо теми мають велике значення для вашої шкільної спільноти або є основними національними проблемами, їх можна використовувати як можливості навчання в підході PhBL. Наприклад, землетрус або вогняний шторм можуть стати вступом до теми стихійних лих, яка може використовувати історію, географію та інші предметні галузі під час аналізу.

Використання В Системі Освіти Фінляндії

Навчання, засноване на феноменах, було інтегровано в систему освіти Фінляндії на примусовій основі. У 2016-17 навчальному році для всіх учнів стало обов’язковим проходити щонайменше один багатопрофільний навчальний модуль на рік.

За словами Симеонідіса та Шварца (2016), ця зміна в фінській системі являла собою «досить істотний зсув від традиційної класної кімнати та поточної організації освіти, що базується на темах і предметах, до цілісної парадигми навчання, заснованої на феноменах».

Висновок

Навчання на основі явищ – це захоплюючий підхід 21-го століття до навчання та викладання. Це може викликати цікавість учнів і допомогти їм пов’язати предмет, який вони вивчають, з реальними подіями в реальному світі.

Є ще деякі проблеми з PhBL. Важко впровадити PhBL у всіх класах, а це означає, що його найкраще реалізувати як частину більшої розробки навчальної програми. Тим не менш, його цінність полягає в тому, щоб допомогти учням застосовувати знання з різних предметів у цілісний спосіб, щоб допомогти їм встановити зв’язки між предметними областями.